11. Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

A. Czy publikujemy wszystkie opinie?

Tak! Wierzymy w moc, którą niosą ze sobą opinie pacjentów. Publikujemy wszystkie opinie, bez względu na to czy są pozytywne, czy negatywne, o ile są zgodne z naszymi wytycznymi i regulaminem. 

B. Co nie może zostać opublikowane?

Nic, co stoi w sprzeczności z zasadami serwisu. Zależy nam, żeby nasza platforma była miejscem bezpiecznym i pełnym wzajemnego szacunku. Nie tolerujemy obraźliwego, dyskryminującego języka, a także fałszywych opinii. 

Ponadto, nie jesteśmy bezpośrednio podmiotem świadczącym usługi medyczne, dlatego nie możemy opublikować opinii, które poważnie kwestionują kompetencje danego profesjonalisty. Nie mamy kwalifikacji by rozstrzygać np. o tym, czy lekarz postawił właściwą diagnozę bądź przepisał odpowiednie leki. Niepotwierdzone zarzuty w tym obszarze, mogą nosić znamiona zniesławienia. Muszą więc zostać rozpatrzone przez odpowiednie instytucje państwowe lub organy nadzorcze.

C. Możecie podać przykłady treści akceptowanych oraz takich, które nie mogą pojawić się w serwisie?

Jasne, zachęcamy również przeczytać punkt 7. Oto kilka przykładów:

❌ Ten lekarz jest niekompetentny, nie chodźcie do niego.

❌ Doktor xxx jest o wiele lepszy od tego lekarza.

❌ Bardzo zły lekarz!  

✅ Nie czułem się komfortowo z leczeniem, które zalecił mi ten lekarz. W moim odczuciu informacje i diagnoza nie zostały mi jasno i klarownie wytłumaczone.
❌ Lekarz, który dba tylko o pieniądze, nie o pacjenta. Co za wyrachowanie.

Kiedy przyszłam na konsultację, lekarz wydawał się zainteresowany jedynie poinformowaniem mnie o kosztach leczenia i pobraniem za nie opłaty. Zabrakło mi bardziej szczegółowych wyjaśnień dlaczego takie zabiegi były konieczne.

❌ Ten specjalista bardzo pomógł mojemu znajomemu. Dzięki terapii, miewa się teraz znacznie lepiej. 

✅ Byłam na wizycie u tej lekarki, pomogła mi ona w sposób, którego nigdy wcześniej nie doświadczyłam, chodząc do innych lekarzy.

❌ Poszedłem do pani doktor, zdiagnozowała u mnie xxxx i przepisała lek o nazwie xxxx. Polecam go wszystkim z tym problem, mi bardzo pomógł. 

Byłem na wizycie u pani doktor i teraz czuję się już lepiej. Pomogła mi rozwiązać mój problem.

❌ Nie poleciłabym tej lekarki. Zmarnowałam dużo czasu próbując się do niej umówić. Dzwoniłam do przychodni, ale odebrała dopiero wtedy, kiedy dodzwoniłam się na jej prywatny numer, podany mi przez sekretarkę xxxxxx.

✅ Potrzebowałam porozmawiać z lekarką telefonicznie, ale nie udało się, mimo, że próbowałam wiele razy.

❌ Okropne doświadczenie, doktor jest xxxx

❌ Czytałem artykuł, w którym było napisane, że ten lekarz jest bardzo nieuprzejmy. 

✅  Lekarz nie wykazał się empatią, był wobec mnie niemiły w czasie wizyty. Był też bardzo niecierpliwy kiedy udzielał mi wyjaśnień.

D. Czy jako użytkownik mogę wystawić kilka opinii temu samemu profesjonaliście?

Nie. Pozwalamy jednemu użytkownikowi na napisanie tylko jednej opinii dla danego profesjonalisty. Nie możesz dodać kolejnej opinii, ale zawsze masz możliwość edytowania poprzedniej.

E. W jakiej kolejności pojawiają się opinie?

Opinie publikowane są na profilu profesjonalisty w kolejności chronologicznej, uwzględniając datę akceptacji opinii.

F. Czy umożliwiacie Profesjonalistom płacenie za opinie?

Absolutnie nie. Nie zezwalamy profesjonalistom na kupowanie pozytywnych opinii ani na płacenie za usuwanie negatywnych. 

G. Jak długo trwa proces publikacji opinii?

Najprawdopodobniej Twoja opinia zostanie opublikowana w ciągu 24 - 48 godzin roboczych.

Jeśli będziemy musieli skontaktować się z Tobą, w celu potwierdzenia pewnych informacji lub poproszenia Cię o ponowne przyjrzenie się niektórym fragmentom, niezgodnym z naszymi zasadami, publikacja opinii może zająć nam nieco więcej czasu.

H. Jakie warunki muszę spełnić by móc wystawić opinię?

Musisz posiadać osobiste doświadczenie z profesjonalistą, którego oceniasz, mieć zarejestrowane konto w naszym serwisie, a także być osobą pełnoletnią. Wystawianie opinii jest dla użytkowników w pełni bezpłatne.

I. Mogę pisać w imieniu dzieci i nieletnich?

Jesteśmy bardzo wyczuleni na prawa dzieci i nieletnich. Musisz mieć ukończone 18 lat, aby napisać opinię. Jeśli idziesz na wizytę do lekarza lub specjalisty z nieletnim, możesz podzielić się w opinii doświadczeniami z wizyty, pod warunkiem, że osobiście w niej uczestniczyłeś/aś. Nie należy pisać opinii opierając się wyłącznie na tym, co opowiedział Ci o niej nieletni, lecz na podstawie własnych doświadczeń i odczuć.

Prosimy o ostrożność i rozwagę przy pisaniu takiej opinii. Nie pisz niczego, co mogłoby szkodzić prawom nieletniego.

J. Czy mogę usunąć swoją opinię?

Tak. Wszelkie działania związane z Twoją opinią zależą od Ciebie. Możesz ją zmienić, zaktualizować lub usunąć z naszego serwisu w dowolnym momencie, jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem. Zachęcamy do edycji istniejącej już opinii, jeśli chcesz dodać do niej więcej informacji. Pamiętaj, że każda edytowana opinia przechodzi ponowny proces moderacji treści.

K. Czy jako serwis możecie edytować niektóre opinie?

Nie. Możemy jednak zamazać lub ukryć pewne fragmenty opinii bez Twojej zgody, jeśli zawierają:

  • dane pozwalające zidentyfikować osobę,
  • całe wyrazy bądź zdania pisane wielką literą,
  • nazwy handlowe leków.

Dzięki dokonywaniu przez nas powyższych zmian, Twoja opinia będzie mogła zostać opublikowana dużo szybciej. 

L. Czy profesjonaliści mogą edytować opinie o sobie?

Absolutnie nie.

M. Czy moja opinia może pozostać anonimowa dla innych?

Tak, swoją opinię możesz podpisać np. jedynie swoim inicjałem lub imieniem. Nie wymagamy podpisywania się pełnym imieniem i nazwiskiem. Wręcz odradzamy podawania danych pozwalających na identyfikację.

N. Czy profesjonalista będzie wiedział, że to ja napisałem opinię?

Profesjonalista dostaje powiadomienie kiedy na jego profilu zostaje opublikowana nowa opinia. Będzie jednak mógł zapoznać się tylko z jej treścią. W celu ochrony Twojej prywatności, nie podajemy lekarzom danych osób piszących opinie, chyba, że samodzielnie zdecydujesz o ujawnieniu swojego imienia i nazwiska w treści opinii lub podpisie. 

O. Czy profesjonaliści mogą odpowiadać na opinie? Czy ich odpowiedzi są publiczne?

Tak, zawsze dajemy profesjonalistom możliwość udzielenia odpowiedzi na opinię. Jeśli Profesjonalista odpowie na Twoją opinię, jego komentarz będzie widoczny dla wszystkich.

P. Czy mogę odpowiedzieć na odpowiedź profesjonalisty?

Nie. Aby zagwarantować każdemu zasady równego i sprawiedliwego traktowania, pozwalamy każdej stronie, zarówno pacjentowi jak i lekarzowi, wypowiedzieć się tylko raz. Jeżeli jednak, jakaś kwestia wymaga wyjaśnienia, możesz skontaktować się bezpośrednio ze specjalistą.

Q. Jeśli uważam, że dana opinia jest niezgodna z zasadami serwisu, gdzie mogę to zgłosić?

Umożliwiamy każdemu użytkownikowi naszego serwisu zgłoszenie opublikowanej opinii w przypadku gdy uzna, że nie jest ona zgodna z regulaminem i zasadami serwisu.

Zapoznaj się z punktem 10.

R. Jestem profesjonalistą i uważam, że dana opinia jest fałszywa lub zawiera nieprawdziwe informacje, co mogę zrobić?

Możesz zgłosić opinię, wówczas przyjrzymy się temu przypadkowi ponownie. Zobacz punkt 10. 

S. Czy sprawdzacie wiarygodność opinii? Jeśli tak, to jak?

Oczywiście. Zapoznaj się z punktami 8 i 9.

T. Jakie działania podejmujecie gdy uznacie, że dana opinia jest niezgodna z zasadami serwisu?

Zapoznaj się z punktem 9.

U. Co należy zrobić jeśli uznam, że profesjonalista naruszył prawo, naraził mnie na niebezpieczeństwo lub zachował się w nieodpowiedni sposób?

Zalecamy zgłosić ten przypadek jak najszybciej stosownym instytucjom jak np. policja, sąd, Okręgowa Izba Lekarska bądź Rzecznik Praw Pacjenta, w zależności od rodzaju naruszenia. Powinny być w stanie udzielić Ci pomocy. Prosimy, daj nam znać jeśli będziesz potrzebował/a pomocy również od nas, sprawdzimy jak jeszcze możemy Ci pomóc.

V. Czy ZnanyLekarz usuwa opinie?

W ZnanyLekarz dbamy o rzetelność i bezpieczeństwo publikowanych treści. Jeśli dana opinia jest sprzeczna z naszymi zasadami lub gdy wymagają tego od nas stosowne instytucje, zastrzegamy sobie prawo do usunięcia każdej opinii. W zależności od powagi wykroczenia, możemy również zawiesić lub usunąć konto osoby naruszającej regulamin. 

W. Jak działa system oceniania pracy Profesjonalisty?

Profesjonalistę możesz ocenić w skali od 1 do 5 gwiazdek. Jedną gwiazdką wyrażasz duże niezadowolenie, natomiast 5 gwiazdek oznacza bardzo pozytywne doświadczenia. Aby określić całkowitą ocenę danego Profesjonalisty, używamy średniej arytmetycznej. Do średniej wliczane są tylko opinie z ostatnich 4 lat. Wierzymy, że najbardziej aktualne informacje, pozwolą Ci znaleźć najlepszego profesjonalistę. 

Ranking profesjonalistów:

Aby dowiedzieć się jak działa nasz ranking profesjonalistów, przeczytaj informacje znajdujące się tutaj

Z. Jak mogę się z Wami skontaktować w sytuacji, gdy będę potrzebować pomocy?

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o zasadach naszego serwisu lub potrzebujesz pomocy, zawsze możesz skontaktować się mailowo z naszym Zespołem Opiekunów Pacjenta pod adresem kontakt@znanylekarz.pl. Jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc.

 

Czy ten artykuł był pomocny?
Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 0
Oparte na technologii Zendesk